Типи випускних колекторів і вплив на продуктивність турбіни
Дизайн турбо колектора грає велику роль в забезпеченні максимальної віддачі двигуна. Фізичні величини тиску газу, довжини і форми трубчастої частини впливають на велику кількість характеристик турбонаддува автомобіля.
При проектуванні такого складного вузла необхідно враховувати велику кількість технічних факторів. Основне завдання при цьому спрямована на отримання максимальної продуктивності всього турбодвигуна. Тому в реальності виходить величезна кількість різних у виконанні і на вигляд турбо колекторів, основними характеристиками яких є:
- обсяг трубчастого простору;
- вигини у напрямку до турбо фланця;
- кількість трубопроводів;
- використання перепускного клапана.
Від обсягу колектора залежить швидкість і опір потоку газу. Чим він більше, тим менше опір і більше віддається потужність турбодвигуна. Тому такі колектори роблять з трохи більшим за розміром вхідним діаметром труби, щоб знизити величину протитиску. Також, це знизить швидкість витікання газів і збільшить загальний час роботи турбіни.
Якщо ви хочете збільшити швидкість реакції турбіни автомобіля, то слід вибирати турбоколлектор не великого обсягу, а якщо ж стоїть завдання збільшити потужність агрегату – вибір переходить до великих розмірах. У будь-якому випадку, також потрібно враховувати величину обертів двигуна, на яких планується досягти максимальну віддачу.
Буває так, що в руховому відсіку не вистачає місця, щоб розмістити довгий колектор, тоді застосовують трубопровід з вигином. Але необхідно пам'ятати, що кількість вигинів безпосередньо впливає на швидкість потоку газу, а значить, знижує корисну потужність.
Часто конструктори турбованих двигунів використовують кілька трубопроводів в одному колекторі . Такий підхід, дозволяє рівномірно розподілити вихлопні імпульси, що надходять в турбо-камеру. Тут важливо, щоб всі трубки мали приблизно однакову довжину і не створювали вихлопних імпульсів в протифазі. вк.ком/autobap Довжина також істотно впливає на роботу агрегату, оскільки більш короткий хід труби, буде мати найменші перехідні відставання в роботі, чим більш довгий.
Перепускний клапан ставиться в місці сходження всіх трубопроводів і служить для підтримки тиску в робочій камері на заданому рівні. Необхідно, щоб на вході клапана був високий тиск, це дасть можливість контролювати газовий потік для вибору оптимальної швидкості витікання. Все це призведе до того, що турбодвигун буде плавно міняти оберти, навіть при різких діях водія.
Крім цього, турбоколлекторы розрізняють за типом виготовлення: литі log-style і зварні трубні. Лиття колекторів застосовується при виготовленні великих партій виробів і відповідає масовому заводському виконання. Зварні методи – використовуються при створенні індивідуальних спортивних та тюнінгових замовлень. Тому виготовляються вони в малих кількостях. Великою перевагою такого турбоколлектора, є легкість встановлення і адаптація до конкретної турбомашине. До того ж, якісно виконаний трубний колектор збільшує ресурс роботи турбірованного двигуна і підвищує його продуктивність.


При проектуванні такого складного вузла необхідно враховувати велику кількість технічних факторів. Основне завдання при цьому спрямована на отримання максимальної продуктивності всього турбодвигуна. Тому в реальності виходить величезна кількість різних у виконанні і на вигляд турбо колекторів, основними характеристиками яких є:
- обсяг трубчастого простору;
- вигини у напрямку до турбо фланця;
- кількість трубопроводів;
- використання перепускного клапана.
Від обсягу колектора залежить швидкість і опір потоку газу. Чим він більше, тим менше опір і більше віддається потужність турбодвигуна. Тому такі колектори роблять з трохи більшим за розміром вхідним діаметром труби, щоб знизити величину протитиску. Також, це знизить швидкість витікання газів і збільшить загальний час роботи турбіни.
Якщо ви хочете збільшити швидкість реакції турбіни автомобіля, то слід вибирати турбоколлектор не великого обсягу, а якщо ж стоїть завдання збільшити потужність агрегату – вибір переходить до великих розмірах. У будь-якому випадку, також потрібно враховувати величину обертів двигуна, на яких планується досягти максимальну віддачу.
Буває так, що в руховому відсіку не вистачає місця, щоб розмістити довгий колектор, тоді застосовують трубопровід з вигином. Але необхідно пам'ятати, що кількість вигинів безпосередньо впливає на швидкість потоку газу, а значить, знижує корисну потужність.
Часто конструктори турбованих двигунів використовують кілька трубопроводів в одному колекторі . Такий підхід, дозволяє рівномірно розподілити вихлопні імпульси, що надходять в турбо-камеру. Тут важливо, щоб всі трубки мали приблизно однакову довжину і не створювали вихлопних імпульсів в протифазі. вк.ком/autobap Довжина також істотно впливає на роботу агрегату, оскільки більш короткий хід труби, буде мати найменші перехідні відставання в роботі, чим більш довгий.
Перепускний клапан ставиться в місці сходження всіх трубопроводів і служить для підтримки тиску в робочій камері на заданому рівні. Необхідно, щоб на вході клапана був високий тиск, це дасть можливість контролювати газовий потік для вибору оптимальної швидкості витікання. Все це призведе до того, що турбодвигун буде плавно міняти оберти, навіть при різких діях водія.
Крім цього, турбоколлекторы розрізняють за типом виготовлення: литі log-style і зварні трубні. Лиття колекторів застосовується при виготовленні великих партій виробів і відповідає масовому заводському виконання. Зварні методи – використовуються при створенні індивідуальних спортивних та тюнінгових замовлень. Тому виготовляються вони в малих кількостях. Великою перевагою такого турбоколлектора, є легкість встановлення і адаптація до конкретної турбомашине. До того ж, якісно виконаний трубний колектор збільшує ресурс роботи турбірованного двигуна і підвищує його продуктивність.


Інші статті