175 ₴
Палець рульової тяги залитий в поліуретані КАМАЗ 5320-3414032-10
Застосовність: КамАЗ-4310, КамАЗ-4326, КамАЗ-5315, КамАЗ-5320, КамАЗ-53212, КамАЗ-5410, КамАЗ-54112, КамАЗ-5511, КамАЗ-55102, КамАЗ-6460, КамАЗ-65115, КамАЗ-5297, КамАЗ-43101, КамАЗ-4310 (каталог 2004 р), КамАЗ-5360, КамАЗ-6520, КамАЗ-6540, КамАЗ-5460, КамАЗ-43114, КамАЗ-43118, КамАЗ-4326 (каталог 2003р), КамАЗ-4308, КамАЗ-53228, КамАЗ-65111, КамАЗ-6522, КамАЗ 65116, КамАЗ-43501 (4х4), КамАЗ-53501 (6х6), КамАЗ-53504 (6х6), КамАЗ-6450 8х8, КамАЗ-63501 8х8, КамАЗ-4350 (4х4), КамАЗ-5350 (6х6), КамАЗ-6350 (8х8), КамАЗ-6520 (Euro-2, 3), КамАЗ-6522 (Euro-2, 3), КамАЗ-4308 (2008), КамАЗ-65226, КамАЗ-43261 (Євро-1, 2).
Характеристики:
- Ширина, м 0.057
- Висота, м 0.057
- Довжина, м 0.13
- Вага, кг 0.812
Палець рульової тяги — деталь кульового шарніра рульового приводу колісних транспортних засобів.
Сталевий стрижень з кульовою головкою і різьбовим наконечником для монтажу, грає роль осі
шарніра і основний кріпильної деталі.
Палець з'єднує тяги і інші деталі рульового приводу, утворюючи кульовий шарнір. Наявність шарніра
цього типу забезпечує рухливість сполучених деталей рульового приводу як в поздовжньому, так і
в поперечній площинах. Так досягається нормальна робота приводу незалежно від положення коліс
(при відхиленнях від осьової лінії на поворотах, при наїзді на нерівності дороги і т. д.), їх
регулювання (схід-розвал), завантаженості транспортного засобу, що виникають під час руху
автомобіля деформацій колісної балки, рами та інших деталей, і т. д.
Типи і конструкція пальців рульових тяг
Пальці можна розділити на типи за призначенням і місцем установки, а також за деякими конструктивними особливостями.
За призначенням і місцем установки пальці бувають:
- Пальці рульових тяг — з'єднують деталі рульової трапеції (поздовжні, поперечні тяги та важелі поворотних кулаків);
- Палець сошки рульового механізму — з'єднує сошку рульового механізму і подовжню тягу/важіль сошки.
В рульовому приводі використовується від 4 до 6 кульових шарнірів, один з яких з'єднує сошку рульового механізму з поздовжньої рульової тяги (в автомобілях з рульовою рейкою ця деталь відсутня), а решта — рульові тяги, важелі поворотних кулаків (поворотні важелі) і маятникові важелі (якщо вони присутні в приводі). Кульові шарніри і використовувані в них пальці можуть бути взаємозамінними, або виконуватися під установку в певному шарнірі. Наприклад, в автомобілях можуть використовуватися окремі пальці для шарніра сошки і поздовжньої тяги, шарнірів з'єднання поперечної тяги з поворотним важелем, і т. д.
Незалежно від типу і призначення, пальці рульових тяг мають принципово однакову конструкцію. Це сталева точена деталь, яка умовно ділиться на три частини:
- Кульова головка — наконечник у вигляді сфери або півсфери з «коміром»;
- Тіло пальця — середня частина, виконана на конус для з'єднання з іншого тягою;
- Різьба — наконечник з різьбою для фіксації шарніра.
Палець є частиною кульового шарніра, який виконаний у вигляді самостійної деталі —
наконечника (або головки) рульової тяги. Наконечник грає роль корпусу шарніра, усередині якого
розташовується палець. Усередині циліндричного або конічного склянки наконечника встановлюється
вкладиш, він охоплює сферичну головку пальця, забезпечуючи його відхилення у всіх площинах
(в межах 15-25 градусів). Вкладиші можуть бути суцільнолитими пластиковими (тефлонові або з
інших зносостійких полімерів, що використовуються на легкових автомобілях) або розбірними
металевими (складаються з двох половин, що використовуються на вантажних автомобілях). Розбірні
вкладиші можуть бути вертикальними — охоплювати голівку з боків, і горизонтальними — один
вкладиш розташовується під сферичною головкою пальця, другий вкладиш виконаний у вигляді кільця і
розташовується над головкою
Знизу склянку закритий знімної або незнімної кришкою, між кришкою і вкладишем встановлюється
пружина, що забезпечує надійний контакт вкладиша і сферичної головки пальця. Зверху корпус
шарніра закритий захисним ковпачком (пильником). На виступаючу конічну частину пальця
надівається відповідна частина тяги, сошки або важеля, кріплення здійснюється гайкою. Для надійного
монтажу зазвичай використовуються прорізні (корончаті) гайки, фіксуються з допомогою шплінта (в
цьому випадку в різьбової частини пальця передбачено поперечний отвір).
Описану конструкцію мають всі кульові шарніри рульових тяг, відмінності полягають лише в
незначних деталях (типи гайок, конфігурація пальців і їх розташування, конструкція вкладишів, типи пружин і т. д.) і розмірах.
Вірний вибір і ремонт пальців рульових тяг
З плином часу сферична головка і конічна частина пальця, а також вкладиші й інші
деталі шарніра зношуються. Це призводить до виникнення люфтів і биття в рульовому приводі,
що призводить до зниження комфорту і якості рульового управління, а в кінцевому підсумку — до зниження безпеки транспортного засобу. При виникненні ознак зносу або поломки пальці рульових тяг або кульові шарніри в зборі підлягають заміні.
Ремонт можна виконати декількома способами:
- Замінити тільки палець;
- Замінити палець і парні деталі (вкладиші, пружину, пильовик, гайку і шплінт);
- Замінити наконечник рульової тяги в зборі з шарніром.
Найкращим рішенням є заміна пальця зі спряженими деталями, так як всі нові компоненти не мають люфту і забезпечують нормальне з'єднання рульових тяг і інших компонентів. У цьому випадку необхідно за допомогою спеціального пристосування выпрессовать старий палець і встановити новий. Однак це рішення підходить не завжди — на деяких легкових автомобілях палець не можна витягти з шарніра, він міняється тільки в зборі.
Заміна наконечника рульової тяги в зборі з шарніром потрібна тільки при серйозних несправності
цього вузла — деформаціях, корозії, руйнуванні. У цьому разі старий наконечник видаляється, а на
його місце встановлюється новий. При заміні пальців або наконечників рульових тяг необхідно
забезпечити надійну фіксацію гайки (шплінтом або іншим передбаченим способом), в іншому
випадку вона може відвернутися, що призведе до порушення роботи рульового керування або до повної
втрати керованості транспортного засобу.
Нова деталь не потребує спеціальному технічному обслуговуванні і догляді, необхідно лише
періодично оглядати шарніри і при появі ознак їх зносу або поломки виробляти
заміну. Для заміни необхідно вибирати пальці або наконечники, рекомендовані виробником
транспортного засобу. Ці деталі повинні підходити за габаритами і конструкції (забезпечувати
необхідний кут відхилення пальця), інакше рульове управління буде працювати некоректно. При
правильному виборі пальця рульової тяги ремонт рульового приводу буде виконаний з дотриманням
стандартів, а автомобіль знову отримає комфортне і безпечне управління.
Основні атрибути | |
---|---|
Стан | Новий |